Bilder från Blouberg 1

Här har vi gården, själv står jag ute i majslandet och fotar. Till höger ser ni mitt hus och till vänster är huset som familjen bor i. I mitten skymtas även ett till runt hus, det används för matlagning när det inte finns ström eller vid högtider när det ska lagas mycket mat, man har en lite eld stad där inne. Bakom mitt hus finns även ett till hus där uncle Joses bor samt ett rum för tvätt, disk etc.

Här har vi min säng, den är stor och mjuk. Men det märks att den har varit med i några år.

Också har vi cykeln min som står inne i rummet och hjälper mig att ta in sand.

Så är det resten av rummet, det är ett stort bord där jag får ha mina kläder, pärmar, dator, lite bananer, vattenflaskor mm. Under bordet har vi mitt "badrum", dvs baljan jag tvättar mig i samt en hink i fall jag behöver gå på toa under natten.

Sist, men inte minst, min städhjälp, Olivia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar