Tillökning i familjen

Titta vilka små sötningar vi fått i dag :)


Sedan ska jag också försöka reda ut familje situationen här. Kanske är lite förvirrande ibland (?), jag tror i alla fall att jag har koll på hur det hänger ihop nu. Stället som jag bor på är lixom familjehemmet, så det är lite delar från familjen kvar, men det är hit de kommer när det är högtider och så.

Mama: hon har en son, Charles, han bor i Pretoria tillsammans med Mamas syster/Olivias mamma (som jag inte minns namnet på), Olivias syster och hennes två barn.

Olivia: är Mamas systers dotter som bor här. Och är även den person som jag kalla för syster här och när jag jag skriver.

Uncle Joses: är Mamas bror som bor här.

Grandpa: Mamas pappa Wilson bor också här.

Junius: på helgerna kommer Olivias bror och bor här, på veckan bor han i Bochum hos uncle Elias för han jobbar där. I övrigt måste jag berätta om att han nog är mycket nöjd över att fått en till syster, var i Bottle store (puben här som ägs av uncle Elias) när Junius jobbade extra i helgen, han lärde mig allt. Alla kom och frågade om jag var hans fru, men nej nej, jag är faktikst hans yngsta syster.

Uncle Elias: han bor i Bochum, men äger Bottle store här och jobbar som något fint på utbildningsdepartementet för Limpopo. Helen är hans fru som jobbar som lärare på en av skolorna jag också är på. De har 3 barn, var av den älsta går på internatskola. Det är då Elias jag får sjuts av hem när jag varit på Helen Franz istället för att ta taxin.

Syster Monica: Mamas syster, bor en i by 5-6km här ifrån, har inte varit där. Men de har varit här och hälsat på. Älsta sonen bor i Jo'burg, men var här i söndags med sina kompisar för att se den svenska exotiska nya familje medlemmen. 2 av döttrarna går på internat och en är arbetslös. Mannen (som jag inte minns namnet på) är ägaren av Tuck Shopen på gården här.

Olivias mamma: bor i Pretoria med sin dotter och hennes två barn samt Mamas son Charles.

Sedan finns det en till bror som bor med sin familj i Pretoria, men de har jag inte träffat ännu.

Blev det lite klarare? Hmm... inte lätt för mig heller, för helt plötsligt är det någon ny person är som ens farbror, fast ibland säger man bara så till en äldre man som är en god vänn till familjen.

1 kommentar:

  1. Hm... Det var lite rörigt ja :) Förstod nog inte riktigt det där om mannen i huset. Vem är pappa till Mamas son...? Mycket bra det där sista uttrycket - så är det verktligen! Vi är så fixerade av klockan, men ofta verkar det som att de har mycket mer tid än vi! Hoppas jag lyckas med att skicka en kommentar denna gången. Kramar!

    SvaraRadera