Back to work

Då har man börjat jobba igen, dock lite mjukstart för min del. Förra helgen var det workshop med SCORE, Mid-service, alltså halvtid!!! Vi bodde riktigt skabbigt, på ett ställe som har avtal med FIFA att vara 3 stjärnigt för VM, men de har en del att jobba på, nu kom de knappt upp i en halv stjärna… Men hur som helst så fick vi feedback och arbetsbeskrivningar för framtiden, även mycket diskussioner kring hur de rural områdena ska kunna ta del av VM festen…

Onsdagen ägnades åt planering i massor, nu vet jag ju hur saker och ting fungerar, och inte fungerar, så vet lite bättre hur jag kan förbereda mig och la upp lite strategier för det kommande arbetet. Det var även möte med Buffelshoek Sports Committee, vad fick mig att tro att bara för att det är ett nytt år så kommer alla i tid och är jätte laddade? Hur som helst, förhoppningsvis ska vi ta ett litet steg framåt, frågan är bara om man ska försöka få med alla eller jobba med dem som faktiskt vill något?

Torsdagen var det dags för första skolbesöket, dock inga lektioner, utan planeringsmöte. Jag var på Helen Franz och i år blir det lite mer tid, inte bara after school activities utan har även fått tillåtelse att ta del i LO-lektionerna :) Efter det begav jag mig till Polokwane för intervju för FIFA, kunde ha gått bättre om jag inte trott att hospitality hade med hospital att göra, men hur som helst så var det inte så mycket frågor om det utan mer om oss själva, fast det blir tufft att få jobba som volontär under VM, det är enormt många sökande och få platser. Kände mig lite utanför som enda vit och enda person utan högklackat…

I går vaknade jag upp mycket snorig och ont i halsen, så mitt arbetstempo var inte så högt, vissa måsten var det ju, men såg till att inte mer än nödvändigt blev gjort… Ett besök på Matjeketlane för att bestämma hur arbetet ska se ut där och efter den promenaden vart 2-3 timmar på sängen mycket välbehövligt innan det blev facilityn. Det var mycket aktivitet där och jag har tidigare inte kallat det för Sport 4 All, men fick under workshopen lära mig att det är faktikst precis vad det är, behöver inte vara mer organiserat än så, bara det att jag får skriva rapporter också, jippi!

Förkylningen är kanske lite bättre i dag, i alla fall inte sämre. Men det blir lite lugnt, känns som om sånna här dagar får man ta vara på för de kommande månaderna blir fullspäckade med vardagliga aktiviteter och större evenemang – 2010 här kommer jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar