Helgen som gått...

Som jag skrev i lördags var det inte mycket planlagt för helgen, utan en mjukstart på 2010s arbete, och en fin fin helg blev det. I lördags vart jag dock lite uttråkad ett tag, understimulerad eller så var det de att det fanns mycket att göra men inga måsten? Hur som helst så vart det helt plötsligt eftermiddag, vart och grattade en kompis och slappade lite med dem.

I går, söndagen då innebar ett möte på morgonen, eller rättade sagt förmiddagen. Eftersom det bara var jag och Mr ordförande i sports committeen så var vi mycket effektiva och fick uträttat mer på den halvtimman än vad vi brukar få gjort på flera veckor. Mestadels planläggning och brainstorming, så vi får väl se hur mycket det blir av det, men vi arrangerade även med boende och mat för den kommande helgen då vi ska på den efterlängtade Mountian campen! Sedan tog sig Jeanette hela vägen till syster Monica helt ensam, en baggis skulle jag vilja säga, men Mama och andra vart väldigt imponerad över att jag lyckades gå 1km och ta en taxi för att sedan hitta till rätt hus… Där fick jag hjälpa till med matlagningen och äta mangos i massor, har nog aldrig smakat så goda!!

Dagen som har gått har inneburit mycket planläggningsarbeten, gillar sånt här, när jag känner att jag har kontroll över situationen är det perfekt! Sedan vet jag ju att hälften kommer att bli verklighet… Men jag är ändå jag är ju förberedd på det. En sak som jag jobbat med i dag är att göra en frågesport för helgen, men jag skulle behöva lite hjälp - mer frågor, om allt mellan himmel och jord tas emot som kommentarer, på mailen, telefonen… :)

Och ja, förkyldningen är på väg bort!!! Dock har jag ett bett på benet sedan två veckor tillbaka som fortfarande värker, har många gånger funderat över att gå till doktorn, men nu är det på bättringsvägen!

1 kommentar: