Polokwane

Ja, i går besökte Olivia, tjejen från landet och Jeanette, tjejen från overseas Polokwane tillsammans! Det blev en tur på köpcentrat, bio, lunch och mathandling.

Trevligt med runt strostande på köpcentrat, kollade kläder, löshår och allt möjligt och Olivia förklarade vad allt var, till och med nagellack. Bion blev inte den jag hade hoppats och föreslagit, eftersom den inte gick, utan vi såg en annan halvkass sydafrikanskfilm Rainbow skelletum (?), halva filmen var på afrikaans så förstod inte ritkgit allt, men mycket skrattande ändå!

Sedan lunchen, här märktes det tydligt att min syster inte är van att äta ute (bortsett från KFC och liknande), läsa menyn var inte helt enkelt. Att hon tog revben innebär ju att man får äta med händerna, fast hon vart inte helt bekväm med det eftersom alla andra åt med bestick...

Vi avslutade med att ta en tur på Pick&Pay för mathandling, vi gick därifrån emd 6-7 kassar. Dels på grund av en lång lista från Mama, men även för att jag idag ska baka bullar och laga svenskmat till småkillarna, och resten av familjen så klart!

Hemresan gick smidigt till Bochum, väl där var det lite sent för att få en taxi sista biten, jag litede ju på Oliva om när vi behövde ge oss av... Men men, hem kom vi, efter 45 minuters försök fick vi lift. Så att ni vet, jag hade aldrig liftat om jag vart själv...

För att summera dagen var det mycket trevligt och uppskattat! Det som frusterade mig mest är hur mycket folk som verkligen glodde på oss, främst vita som såg snett på mig som gick med en svart...

1 kommentar:

  1. hej nettan!
    va härligt det låter med en trevlig shoppingrunda med sin "syster"=) men finns det många vita människor i sydafrika alltså? det trodde inte jag... och ännu värre hur är det med rasismen?
    berätta gärna mer=)

    kramar vic

    SvaraRadera