World AIDS day

I lördags var det då äntligen dags för den första stora prövningen för mig gällande att arrangera ett event här i communityt. Och det har varit tufft. Hela förberedelseprocessen har varit ett stort kaos. Folk som är ansvarig för något gör inte det, och det slutade många gånger med att jag var den som fick reda ut deras lathet, för det handlar bara om lathet hos dem… Själva genomförandet då, även om jag var förberedd på att det inte skulle hålla någon svensk klass, men hade hoppats på mer. Men, det finns alltid men, folk hade roligt, dansade och det var lyckat i deras ögon! Något som gjorde mig glad i alla fall var en tidigare SCORE volontär från inte så långt härifrån dök upp och sa att detta verkligen var en succé. Fast ändå, för mig var det så många som gjorde mig besviken och när man jobbat så hårt för allt som de sagt att måste vara i programmet eller ordnas och sedan så struntar folk med ansvar i det!!

Hur som helst, har nu skrivit rapport till SCORE om allt och orkar inte skriva mer, och definitivt inte formulera allt på svenska så bjuder på lite bilder.


Actionbild från ladies soccer, att tjejerna har mer än två olika färger på matchtröjorna har att göra med att de lånades ihop av killagen som hade spelat... För det det är ju inte helt fel att få ha en matchtröja på sig.

Trötta men glada "gamlingar" efter Walking +40, som slutade med att sprang! Vinnarna på var sin kant, Mama som nummer 2 från vänster hade laddat hela veckan, kvinnan i mitten var inte med vid starten men helt plötsligt var hon i loppet och den sista mannen är anmärkningsvärt 77år och förlorade på mållinjen. Jag själv var med som vägvisare och påhejare (inte för att folk tror att jag hade åldern)

Till vänster delar av Staff members (de som dök upp), i mitten jag och till höger en man från Invesco (?) och längst ut har vi chifen. Överallt man är ska dessa fina gruppfoton tas...

Glada barn, som ni ser är det mörkt, det blir ju så när man börjar sent. Men är det en kamra i närheten så ska det poseras, "Shot me, shot me, Jani" och sedan kastar sig alla över mig för att se bilden! (Jani har blivit ett nytt namn här för de som inte minns Jeanette, det börjar ju på rätt bokstav...)



1 kommentar:

  1. hej nettan!
    jag förstår att det är frusterande när folk lovar att göra saker och sen inte gör det, men satt ändå och myste när jag läste ditt inlägg. för att även ifall allt inte fungerade perfekt (som vi i sverige är vana vid) så hade alla roligt och uppskattade mycket det du gjort=) och det får man aldrig i sverige!! vid minsta lilla miss så är vi svenskar snabba på att påpeka detta och ta bort den glädjen för det som faktiskt gick bra. du vet, man har klarat 35 poäng av 40 på ett prov. då är man inte glad för de klarade poängen utan stör sig på de fem man inte klarade.... tänkvärt!

    så lev och njut av alla glada människor som tycker det är så fantastiskt att DU är där, och gör ngt, även om utfallet inte blir som man tänkt sig!=)

    kramar vic

    SvaraRadera