Snart julledighet

Ytterliggare en vecka har gått här, och nu är det bara ett par dagar kvar innan julledigheten. Sån tur är så har det inte varit lika mycket att göra, dock har jag ju inte varit sysslolös, men har även hunnit med att slappa av lite med vännerna här i helgen.

I söndags hände det något spännande här, en man som hade dött för 30 år sedan var plötsligt tillbaka. ALLA (utom jag) gick för att se zombin, men konstigt nog så var det bara ett rykte...

Vad som mest har tagit min tid det senaste är rapportskrivning, tänk er en halv års rapport, allt som gjorts och hänt här, den tog mig nästan ett halv år. Rapporter från World AIDS day, kom inte och tro att SCORE är så strukturerade att det bara är ett formulär som ska fyllas i.

Att det är jul nu är lite märkligt, inga minusgrader, ingen snö, inget julpynt, inget mörker, det är varmt och solen har redan varit uppe någon timma! Blir väldigt avundsjuk när jag hör om alla julförberedelserna hemma i Sverige och all julmat mm... Men jag ska nog stå ut här också, självaste julafton kommer att spenderas på stranden.

Men innan julafton kommer händer något mycket speciellt, får besök här! I dag lämnar mamma och Ingvar Sverige för att i morgon eftermiddag anlända i Buffelshoek. Detta är något som jag ser fram emot väldigt mycket, att jag saknar dem är en sak, men det ska bli så spännande att få visa dem livet här, låta dem möta mina vänner och familj här och se hur jag lever nu.

Det var en liten kort uppdatering, men nu är det dags att gå ut och gräva längdhoppsgrop inför årsavslutnings tävling med skolorna i morgon, sedan blir det besök på en High school också tvätten och städning här så att allt är fint inför i morgon innan dgen avslutas med ladies soccer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar