En av de underbaraste dagarna i Sydafrika

Ja, vilken dag! Har i dag besökt de stora bergen här bakom. Skulle kunna skriva hur mycket som helst, men efter en 7 dagars arbetsvecka varav sista var 8 timmars vandring är min energinivå för låg...

Ryktet sa att det bodde människor uppe i bergen, och ja nu har jag sett det på riktigt! De bor i lerhyddor med stampade jordgolv, utan elektircitet, hämtar klart vatten direkt från bergen... Vi fick en runvandring på 3 timmar då en man visade oss allt från utsiktsplatser, grottor, stenbumlingar och berättade massor av historier! Det var verkligen speciellt att gå upp dit, och om två veckor går vi igen, då för en camp, och ska sova över!

Som sagt va, det har varit mycket jobb denna veckan, i stort sett bara. Och mer finns att göra nu... Men får ju även nämna om fredagen, det var dags för en vänskapsmatch för tjejlaget mot ett skollag inte så långt bort. Samling halv 3, klockan 4 dök första tjejen upp! Domaren, som var tillfrågad från KBC hade då varit där i en timma, har bättre pli på pojkarna... Men hur som helst vid fem startade matchen, kan ju inte påstå att det var någon höjdar match, men publiksiffran uppskattar jag till +200 och Lekgowa gjorde två mål, matchens enda... Så vi vann med 2-0!

I morgon blir det tvätt, lite möten med skolorna, året är ju snart slut, och basket på Helen Franz innan jag ska tenta. På tisdag morgon ger jag mig av för att besöka Mapuve, ett annat community som SCORE arbetar med i Limpopo, fast utan volontär där, så ska dit med provinstränaren och hålla i en workshop om sport och kön!

3 kommentarer:

  1. Du kanske måste förklara att Lekgowa är Du !!

    Stolt mor ;-)

    SvaraRadera
  2. Och jag som blir irriterad när min kör ska börja klockan 19:00, jag rusar in kl.18:58 och tror att jag är sen - och är först!! Undrar hur jag skulle klara av tideräkningen i Sydafrika :D Fast antar att man vänjer sig vid allt!

    Vadå Lekgowa?? Kallas du så eller är det ditt lag som heter så?

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Vad är det för tenta du ska göra förresten? Och så här i efterhand: hur gick den?

    SvaraRadera