Besviken

Isch. Dagligen blir man lite besviken när folk inte tar sitt ansvar eller dyker upp. Men dessa små saker har jag lärt mig att leva med. Fast i går kändes det bara som om det vart för mycket. Det blir ingen Ladies soccer tournament. I alla fall inte denna helgen. Varför? Jo, många anledningar...

- Community laget, eller powerful girls som de valt att kalla sig tränar inte. För 3 veckor sedan kom en person, nästa veckan en (en annan då...) och i går kom ingen.

- Skolorna har fått för sig att det är lördagslektioner denna veckan, vilket innebär att det blir väldigt svårt att få ihop 11 spelare.

- Vi har skickat ut inbjudningar, inte mailat då alltså, utan personligen lämnat över handskrivna brev där vi bjudit in och då bett om att lagen skulle svara om de kom eller inte. Två av tio lag har hört av sig, ett för att komma och ett för att tacka nej. När vi i går ringde runt resten var det så mycket frågetecken och ett lag va inte villiga att betala R50 i deltagar avgift...

- Sedan hade vi en organisations kommitté, allt gick så bra på första mötet, alla fick uppgifter som de följde, var så imponerad av att se dem. Men i går när vi skulle ha de andra mötet för att kolla så att allt var redo kom bara en tjej, trots att alla fått påminnelse sms och jag mött dem underdagen.

Ja vad gör man inte, jag är van, men tänkte dela med mig lite mer av min underbara vardag. Förhoppningsvis kan vi ha tuneringen senare, men det får bli på tjejernas initivativ. Det finns så mycket annat jag kan lägga min energi på även om jag måste fortsätta pusha dem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar