Morgonstund...

... har guld i mun.

Som vanligt är jag uppe tidigt, tidigare är tuppen i dag!

Har varit mycket att stå i den senste tiden och om en timma måste jag lämna hemmet för avresa mot Port Elizabeth! Även om förra veckan var en ritkgit skit-vecka som ni såg från Twitter/Facebook så går ju solen upp nästa dag ändå, och jag vaknar några erfarenheter rikare. Men det tar mycket energi när man jobbar +/-12 timmar om dagen och får lite tillbaka, det är ett steg framåt och ett steg bakåt. Hur som helst, nu ligger vi på plus, men det är upp till dem här att se till att vi inte ramlar tillbaka när jag är borta, bland annat måste de se till att registrea oss för Cup of Heroes (vilket jag försöket med i två veckor).

Vad jag ska göra då, nej det blir inte någon semester om ni trodde det. Utan tillsammans med Helene Franz, skolan med de funktinshindrade barnen åker jag till Port Elizabet, vilket ligger på sydkusten så en bussresa tvärs över landet väntar. Väl där är det Nedbank National Championship, alltså Sydafrikanska mästerskapen i skolidrott, vi (alltså Limpopo) kommer att delta i friidrott, CP soccer (!) och kanske något mer som jag inte är helt säker på. Men en uppdatering blir det under påsken...

Nu får jag se till att göra mig klar här, ut och hämta vatten, packa (bara det sista...) och äta frukost! Tills nästa inlägg kommer, håll koll på Twitter/Facebook för uppdateringar från Port Elizabeth!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar