Lite av allt...

Ja, detta inlägg handlar om lite av varje. Och kanske saker och ting är i lite oordning, men det är bara för att ni ska förstår hur livet är här ;)

Chi fick man, frågade efter kommentarer på bloggen, och självklart blev det då ett påhopp om en felskrivning. Men måste ju ge igen då, för de som vet när VM går så är det ju inte så troligt att jag kommer se Ghana-Tyskland den 23 juli, självklart är det den 23 juni…!

Känns som om det är mycket att göra hela tiden och dagarna bara springer ifrån mig. Så det var skönt med en ledig helg, som spenderades på hemlig ort med hemligt sällskap. Och var mycket trevlig. Hur som helst, kom tillbaka i går, och självklart kunde jag ju inte hålla mig ifrån fotbollsturneringen eftersom KBC spelade final. Fick även då besked av en av lärarna att jag inte kunde ha några lektioner i dag eftersom eleverna skulle ha prov. Så där vann jag en dag, eller lite tid i alla fall för planingsarbete etc. som annars skulle ha gjorts på kvällstid. Och självklart hinner jag ju med att uppdatera bloggen med då.

Annars var förra veckan bra, arbetet flöt på utan större komplikationer och ganska så mycket enligt planerna i skolorna. En del möten, många kan tycka det låter tråkigt, och visst det kunde vart roligare om det hade varit lite bättre respons. Inte för att jag har något emot att folk gillar mina idéer, för det gör man, men vart är kreativiteten och initiativförmågan hos folket här? Ibland skulle jag bara vilja ruska om dem och fråga varför i hela fridens namn de inte kan komma upp med något själva. Fast å andra sidan, det finns ju en anledning att jag är här…

Förra veckan på Helen Franz vart det Netball match mot Ratatang Special School. För det första så ska jag säga att Netball är en konstig sport med många knepiga regler. Och för det andra blir det ännu mindre sport av det när ett lag har fysiska funktionshinder och det andra mentala funktionshinder. I stort sett var det avblåsningar efter varje 5 sekunder på något regelbrott eller att bollen gått ut över sidlinjerna… Sport är ju visserligen inte bara om att vinna eller underhålla publiken, så det viktigaste av allt, och som alltid, de som deltog gjorde det med stort hjärta, kämpade på och hade roligt.

Det börjar gå mot höst/vinter här. För typ två veckor sedan vart det en total omställning och nu är det faktiskt inte så jätte varmt längre, ganska blåsigt. Även dagarna blir kortare, solen går upp senare på morgonen, vilket innebär att djuren inte väcker mig allt för tidigt och sedan går solen ner tidigare, vilket gör att jag går hem tidigare från facilityn.

Men vädret är vädret, funderar också på er där hemma. Ni har ju en helt fantastisk vinter, även om ni nu kanske är lite trötta på snön? Känns faktiskt lite tråkigt att inte få uppleva all snön, för det är ju inget vi brukar vara bortskämda med… Dock klagar jag inte, jag har det bra och vill absolut inte åka hem för att då göra snöbollar eller åka skidor. Lika så har jag i princip missat hela vinter OS, det är inte direkt något större intresse kring de sporterna här… Inte ens att de har nämnt att det vart OS på nyheterna de senaste veckorna!

Och apropå snö, i dag åker Sofia Vasaloppet Öppet Spår, vilket jag gjorde för ett år sedan. En Svensk Klassiker avklarades efter 11,5 timmar på skidor, trött men härlig känsla. Hur det går med träningen här är ju inte helt bra. Eller nu är det bra, för i dag har jag sprungit, men all sjukdom har ju satt sina spår och konditionen är definitivt inte bra. Fast så härligt det var att gå ut och jogga igen…

När det gäller nyheter så såg ni kanske min twitter i veckan om vad som stod på löpsedeln, en get i kalsonger. Jag har börjat med att köpa tidningen när jag är i Bochum, mest för att stödja de lokala verksamheterna, men också för att få lite uppdatering om vad som händer. Dock är det ju inte så jätte stora nyheter som presenteras och det är sjukt mycket strunt (och reklam), men det finns en sida med nyheter från världen, fast dock inte så mycket att komma…

Sist av allt vill jag passa på att gratulera kusin Andrea och SIF till 3e platsen i inomhus SM – bra gjort! Vi nådde aldrig så långt…

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Kul att du nämnde mig, jag kom ju runt igår jag också. Efter 4 mil började jag få ont i musklerna, så då kändes det rätt jobbigt att det var så långt kvar. Sista 2 milen var sjukt jobbiga, för då började jag bli hungrig, haha. (Typiskt mig.) De påstod att det var mest nerför, men det var ju inga riktiga nerförsbackar, bara lätt sluttande nerför. Det hade varit långa underbara stakpartier om man börjat där, men när det knappt var några krafter kvar och benen smärtade för varje mm de rördes, så kändes det inte så härligt ändå! Jaja. Nu är vi anmälda till både Vättern o Vansbro, så ännu ett par plågsamma sommardagar väntar :)

    Man blev ju sjukt nyfiken av din hemliga helg med hemligt sällskap!! Men det var väl det som var meningen antar jag ;)

    Kram på dig!!

    SvaraRadera
  2. Faster & kusinerna3 mars 2010 kl. 21:57

    Hej Nettan!

    Tack för gratulationen till 3:e platsen, faster var också lite delaktig. Var en himla kul resa för tjejerna i alla fall, ett år yngre vinner de både DM, blir Regionmästare och 3:a i SM.

    Låter som du har det bra även om det låter som det är jobbigt emellanåt. Ska bli spännande när du kommer hem igen och berättar om allt kul du varit med om.

    Ha det bra och ta hand om dig!

    Kram från faster och kusinerna

    SvaraRadera