Forsta inlagget fran Sydafrika

Ar nu sjukt irriterad, hade skrivit en hel roman pa min dator, men kan inte kopiera in det till bloggen, sa far skicka det till mamma sa kan hon skicka en kopia av mina forsta dagar har. Kolla p[ kommentarer for att se hennes adress.

For er som inte vill lasa allt for mycket kan jag saga att jag har det mycket bra. Trots kylan sa ar det fint. Alltsa, det ar inte som den svenska kylan, speciellt inte pa natter och kvallar... Sover med understall, sovsack, tacke och filt. Annars har jag aven fatt manga nya kompisar, vi ar har samlade fran 9 olika lander. Engelskan tar sig, och svenskan ar nastan helt borta, for nar jag inte pratar engelska blir det mer och mer norska... Maten har ar mycket god och min nya favorit ar majsgrot med banan, battre an havregryndgrot vill jag lova!

Har ett nytt telenummer har, sa viss du skickar ett sms till mitt svenska nummer sa ska du far de nya nummret!

Vi ar snart halvvags igenom general orientation, mandagen den 27 vantar 20 timmar i buss till Pretoria och specific orientation. Darefter blir vi utplacerade, vilket jag ser fram emot mycket. Hittills ar man i en trygg varld tillsammans med alla andra volontarer och staff, sa ar mycket forvantansfull om vad som komma ska...

2 kommentarer:

  1. Trodde Du kanske hade mailat mej ngt som jag skulle lägga upp, men nix - Du menar väl inte att jag skall skriva min mailadress här ..

    SvaraRadera