Snabb uppdatering fran Pretoria

Sitter nu pa ett Internetcafe i Pretoria, darav saknas nagra bokstaver pa de engelska tagentbordet. Blir en liten kort rapport fran de senaste dagarna, mer nar jag kommer hem. Hem till Buffelshoek alltsa, och ja, jag har hemlangtan, storstaden ar inget for mig. Kan inte forsta varfor folk i mitt community vill flytta till Gauteng (proveinsen med Pretoria och Jo'burg), fast det ar klart, det ar pga av jobb-mojligheterna...

Men i sondags mottes jag, Line och Leonie i Jo'burg. Spenderade kvallen och natten med SCORE staf som hade avslutning pa Cup of Heroes. Pa mandagen bar hyrde vi en bil och akte till Soweto, dar blev vi runtvisade och val omhandertagna av Romeo, en van till B (en i SCORE staf), aven tisdags formiddagen var han med oss pa Apartheid museum innan vi letade oss fram till Melville, ett mysigt omrade i centrala Jo'burg. I gar morse, alltsa onsdags var vi uppe klockan 5 for att slippa morgontrafiken, och det gjorde vi, hittade oss fram till Sterkfonteins caves, fracka gruvor och intressanta fynd, fundrade en stund pa om jag kanske skulle byta karriar? Efter det bar det av till Hartsbeeport damm med en fantastisk natur och utsikt samt en riktig afrikansk marknad! Dagen slutade i Pretoria da vi aven fick sallksap av Benedikt och sag CL-fotboll pa en sportsbar i Hatfield.

Det som precis hande var att Ketil kom in pa Internet cafet utan att vi viste de, snacka om att man bli skraj nar nagon plotsligt klappar en pa huvedet....

Mormor, var har for att se Jakarta traden i Pretoria for dig, skulle blomma Oktober och November, men tyvarr ar det inte sa mycket annu... Nagra fa trad med lila blommor, men kan ju forestalla mig hur det ser ut med alla dessa lila alleer runt hela staden!

I eftermiddag borjar In-service, sa aterstar att se vad vi har att vanta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar