Saknad lista

For ett tag sedan paborjade jag en lista over saker och ting jag saknat under min tid har, fraga mig inte varfor pappret aldrig blivit inskrivit pa datorn tidigare. Men nu har jag ju all tid i varlden...

Notera att jag har listat SAKER och TING, och saker att gora, alltsa inte personer... For FAMILJ och VANNER ar saklart saknade... Det ar ocksa utan inbordes ordning, bara hur det kom upp i mitt huvud.

Knackebrod - visserligen hittade jag VASA i affaren efter ett halvar, sa numera ater jag det som hemma, men i borjan saknade jag det valdigt mycket. Eller sa var det det att jag var trott pa formfranskan?

Leverpastej och kaviar - okej, inte tillsammans, men palagg som ar annat an jordnottssmor eller sylt, men a andra sidan nar det ar advokado sesong har ar det inte sa dumt.

Filmjolk - mmm... min favorit frukost ar saknad, men hallon och musli.

Fisk - all fisk utan sardeller i tomatsas ar att sakna. Och ser fram emot sommar med farsk fisk, kraftor och rakor nar jag kommer hem.

Kexchoklad - mmm nagon sotsak maste ju skrivas har, aven om det atits alltfor mycket godis.

Cykla - alltsa inte pa en grusvag dar det ar mer stenar och cyklen bara knarrar. Utan att kunna ta min racer pa langtur (avundsjuk pa Sofia som cyklade vattern) eller min vanliga cykel nar jag ska nagon stans.

Lasa tidningen - jo jo, jag laser tidningen har ocksa, exempelvis var det i Daily Sun i dag om Victorias brollop, men jag menar pa morgonen sitta med GP och fa en uppdatering om vad som hander i Sverige och Varlden.

Alfapet - Scrable i all ara, men det ar lite tufft nar det ar pa engelska...

Trana - traningen har for min del har varit valdigt orgelbunden, beroende pa att man ar ute och far och far lite sjukdom da och da. Men sa gott det var nar jag i forra veckan gick pa gym i Polokwane, svettades lite, dock fick jag ju kvitto pa vilken dalig form jag ar i.

Plugga - som tur ar har jag haft lite internetkurser, men anda, ga till skolan saknar jag faktikst. Men antar att det ar dags att vaxa upp, och som mamma tycker att man inte ska vara i skolan hela livet utan faktikst JOBBA...

Kla upp mig - har val aldrig varit mitt stora intresse, och visserligen ar jag uppkladd till 100 for FIFA, men de dar dagliga tillpiffandet har det inte varit mycket av, har mest gatt runt i sportklader.

Ha det man behover lattillgangligt - internet, papper, affarer osv, det ar sa mycket planering som ska till nar praktiska saker ska losas. Och att bara kunna ringa och kolla laget nar som.

Sa, lite av det jag saknat under de senaste manderna. Jag har en annan lista som kanske kommer i morgon om vad jag tror att jag kommer sakna och inte sakna fran sydafrika...

1 kommentar:

  1. Kul med listor! Ser fram emot nästa :)

    Förstår att du saknar din racercykel o fina asfaltsvägar - det är ju underbart! (och jag har inte ens nån racer, så bara gissar att det blir ännu bättre än med min hybrid.) Men är du verkligen sugen på att köra Vätternrundan igen? Det är inte jag...

    SvaraRadera