Live fran Polokwane airport

Sa, nu ska ni fa veta vad som hander har.

Till hoger om mig ar tva av de andra volontarerna, de avloser varandra med telefonsamtal till pojkvanner, kompisar och familj och dar emellan klagar de over maten vi far har.

Langra bort til hoger har vi turistinformationen, dar trodde damerna att de besallt flaggor for de lagen som skulle spela i Polokwane, och det var stensakra, fram till det att jag forstorde och sa att det var Honduras flagga och inte Slovenia...

Annu mer till hoger har vi fyra poliser (de ar bara 4 stycken nu, undrar vart resten ar...), hur som helst sa ar de upptagna med att se reprisen av en av gardagens matcher.

Lite har och var gar det stadare, som gar med sina borstar vilket de har gjort hela morgonen... men forfarande ar det langt ifran fardiga.

Mitt framfor sitter en dam och saljer sovenier, eller rattade sagt forsoker, har inte sett nagon som kopt nagot. Men hon ar plikt trogen och dukar upp sitt lilla bord varje dag...

Till vanster har vi check in deskarna, dar ar det fullt os, eller inte. som vanligt ar det lugnt, men anda omkrign 10 pers bakom de tva diskarna. Oj da, nu kom det en for inchecking, fast nasta plan gar nog inte an pa nagra timmar.

Och har sitter jag, bloggar och chattar pa facebook :)

Nu tanker ni sakerligen, jaha... och varfor kallar hon sig FIFA volontar? Jag fragar mig ocksa, fast jag har ju en acreditering och fina klader.

Sa, vad som ar ar att Polokwane airport ar en liten flygplats, endast flygningar till och fran Johannesburg. Jobbet som vi ska utfora ar att ta emot VIP gaster och visa dem till transporten till deras hotell/stadium. Vi ska aven hanvisa media till deras buss samt vara allmant trevliga mot besokare.

Vilka VIP gaster kommer da, hmmm ja det ar ju folk som vill se matcherna, och Polokwane ar en liten stad med bara 4 matcher, inga stormatcher direkt. Med undantag fran i gar, da var det "hektiskt", Frankirke - Mexico spelade ju (och spelarna sag vi nar de kom i Tisdags). Inga hojdar gaster jag tagit emot, dock horde jag nagra svenska roster i gar och dar var kommentatorerna for gardagens match, Glenn Stromberg och Staffan Lindeborg.

Sedan maste det ju tillaggas mer vad vi "roar" oss med, for FIFA (i Polokwane?) ar valdigt oorganiserat... och de lever verkligen inte upp till den utlovade servicen som star i vart kontrakt. Sa vi klagar och klagar, ringer och efterlyser varan frukost och lunch. Jag orkar egentligen inte byr mig, men ar sa trott pa allt gnall, och eftersom jag ar temaledare sa far jag ju ta ansvaret, var och pratade med dom pa voluntars centret, de lovade att battra sig, men exempelvis sa kom var frukost inte foren kvart over 11 trorts att de sa att de skulle komma hit de forsta de gjorde, och lunchen sag vi aldrig innan vi slutade och fick sjalva ga och hamta.

Och det sista vi har att klaga over, det ar KALLT. Hemma i Sverige kan det ju vara kallt ocksa, men dar fryser vi inte 24 timmar om dygnet, dar har vi det varmt inne..!!

Slappt jobb?? Jo, lite for slappt for mig, jag hade hoppats pa nagot mer utvecklande for min del, sa jag skulle lare mig naget som jag kan ha nytta av. Men nu ar situationen som det ar, och lara de andra facebook ar ju lite kul, samt ett och annat svenskt, spanskt ord...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar