Hej da...


Det ar med delade kanslor som jag nu raknar dagarna, om en vecka vid denna tiden ar jag i Sverige. Jag ar valdigt klar med mitt jobb som SCORE volontar, och vill verkligne komma hem och traffa familj och vanner igen. Men samtidigt blir det tungt att lamna.



Hur som helst, i tisdags eftermiddag hade vi lite avslutning, jag hade bjudit in Buffelshoek Sports Committee, Cup of Heroes laget, SCORE cup deltagara coh andra sportiga ungdomar i communityt som jag arbetat med under aret. Jag hade bara tankt att saga hej da och tack for mig. Men nar de horde att jag snart skulle aka, sa fixades det ett litet mini party for mig.



Fick manga fina ord och personliga halsningar om saker som hant under aret. Aven om det ar svart att se nagra dramatiska utvecklingar och handelser i communityt kan jag kanna mig nojd med mitt ar och stolt over de sma framstegen.



En kommentar som snurrat runt i mitt huvud de senaste dygnet var fran en av killarna dar. Han sager "Du har varit en super ledare som vi verkligen kommer att sakna". Det var valdigt skont att hra eftersom det ar nagot jag verkligen forsokt att vara, en bra ledare. Och det ar aven nagot som vi pratat mycket om pa workshops, ledarskap. Vem ar och kan vara en leadere? Och hur ska en ledare vara? etc. Hur som helst, att nagon da lyckats lagga ihop allt vi gjort och dragit en slutsats var imponerande, och att det dessutom var en positiv kommentar om vad jag har gjort varmde.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar