Sista gången...

... till skolan med röd express, 4.5 år totalt. Men bussen, tro inte att jag sviker, fram till Sydafrika är det ju jobb som gäller, så visst kommer jag att åka mellan Stenungsund och Göteborg.
... lektionen, okej, det var bara programutvärdering med tårta (tack Esping, hoppas du hade bakat den innan du blev magsjuk). Men ändå, sista gången man satt inne i föreläsningssal med klasskompisarna.
... som jag gick ut från dörrarna på skolan när jag fortfarande är student, för denna gången?

Oj oj oj, säkert mycket mer som gjorts för sista gången i dag. Examensarbetet har nu fått gula framsidan, dvs. godkänt :) Så visst är det speciellt nu, jag är lixom klar, färdig sjukgymnast, jippi! Okej, examensceremoni på fredag och sedan får man ansöka om legitimationen (och betala 600kr för den!)

Lite svårt att förstå att verkligheten - alltså den när man inte går i skolan längre och förväntas vara vuxen med jobb och allt vad det innebär - väntar. Fast min framtid ser väl inte ritkigt ut som jag trodde när jag började läsa till sjukgymnast för tre år sedan, och än mindre när jag började skolan för 15 år sedan... efter så många år är det nu dags för ett nytt äventyr (läs: Idrettens fredskorps i Sydafrika) Ska jag vara helt ärlig så kommer jag nog återvända till skolan ganska snart igen, för att plugga mer, men planer är alltid planer, och de kan ju ändras...

Frågan är om det blir sista gången med sjukgymnastkompisarna i kväll, hoppas inte det. Självklart blir det avslutningsfest i kväll, men det vore ju dumt att undivka alla goa i framtiden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar