Vilken dag ?

Som setts pa Twtter/Facebook, i onsdags morse sa hade jag ju inte fatt nagot "Plz call sms", samtal eller sms nar klockan var 7, det burkar innebara en bra dag och att allt ar i sin ordning.

Och vilken dag det blev.... helt plotsligt dyker ett dromjobb upp. Rektorn pa Helene Franz har manga ganger sagt att jag borde komma och jobba som sjukgymnast dar nar jag ar klar med SCORE. Har val inte tagit allt for alvarligt pa det eftersom det inte finns nagon sjukgymnast tjanst dar. Men det ar 350 elever dar i stort behov av en (eller flera). Sa pa onsdagen kom en av lararna och fragade mig om jag sett deras anons i tidingen i sondags, det hade jag inte... Men nu ska man alltsa anstalla en sjukgymnast dar.

Jag hade ju redan bestamt vad jag skulle gora till hosten, men vem har sagt att framtiden maste vara skriven i sten...? Hur som helst, soka kan man ju gora, och det lar det sakert vara fler som gor. Sa alltsa inget ar klart eller sa, bara mina tankar som ar over allt, eller mest i Sverige och Sydafrika...!

Sedan ska ju namnas att dagen ovrigt ocksa var ritkgit bra, massa roligt lekande med barnen i forskolan pa Helene Franz, plockade apelsiner hos syster Monicca, fick skrivit mycket pa final report och pratade med Mormor och Morfar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar