Sjuk dator

och sjuk Jeanette. Men en av oss ar frisk i alla fall. Och det ar jag. Tur det, for i dag kommer pappa. Ar nu pa vag for att mota honom i Johannesburg, sedan blir det en tur till Swazland, Mosambicq, Kruger parken och Blyde canyon. Ska se och gora massa spannandet, en va behovlig ledighet (igen), men bast av allt - traffa pappa :)


Som ni ser sa ar bokstaverna inte som de ska, och sa kommer det att bli. Min dator startar nu inte alls och jag har forsokt med alla mojlga saker. Sa som att skruva i sar den for att ta tu all damma, men det som fanns var en skalbagge... och i ag har jag letat efter servic, men de sager att det ar ett hopplost fall. Sa de sista tva manaderna far bli sa har. Och ni tankar ju, jaja, bara hon skriver sa ska vi inte klaga. Ska gora mitt basta. Mitt storsta problem ar dock alla viktia dokument jag hade pa datorn, alla rapporter som ska goras nu mot slutet.... men men sant ar livet.


Vad som mer har hant sedan sist da... det var ju pask och in-service med SCORE. Vi misslyckades med deadline for Cup of Heroes registreringen nar jag var i Port Elizabeth, men SCORE gav oss en andra chans och pa fyra timmarfixade jag de som de inte fixade pa en vecka. Sa konstaterar alltsa, att om inte jag gor nagat sa hander INGET. Nu far vi val se vad som blir gjort den kommande veckan, men i vilket fall som helst sa ska jag inte oroa mig allt for mycket utan njuta av tiden med pappa!!


Sedan har jag ju ocksa varit pa FIFA training. Alltsa utbildning for oss volontarer. Kan ju borja med lite siffror. Omkring 68000 sokande i Sydafrika, varav 5005 i Polokwane, av dem var 3000 pa intervju och 1395 ar nu utvalda varav 66 ar fran utlandet. Dock far de andra internationella volontarer sin traning genom internet, men eftersom jag befann mig i landet var jag dar. Och jag var den enda vita... jag var valdigt uttittat, isch, inte alls bra, jag ar ju en vanlig manniska jag ocksa, och sa manga som kom och ville bli van bara for att jag ar fran utlandet och fragar efter telefon nummret efter 1 minut fastan de inte har nagot vettigt att saga over huvud taget... sjukt besviken. de var ju vuxna som ska ta hand om turister, skarpning! Vidare sa har jag blivit flyttad fran hospitality till Welcoming and information service at airport. Jag ar nojd med det, som jag sagt fron borjan sa kvittar det vilket, bara att fa ta del ar grejen. Men ser fram emot det :)

Far ju ocka forklara vad jag skrev pa twitter/facebook, att jag laste volontars eden. Vi var 5 som laste varsina loften, som sedan alla andra repeterade. Det var grymt stort att sta dar infor mer an 1500, och darbland SAFA (South Africa Football Association) presidenten...!

Tack och hej - leverpastej (det saknar jag verkligen, har gjort en saknad lista nar jag var sjuk, men den far vanta med att publiceras...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar